Mere af det gode – mindre af det usunde

I 2030 skal REMA 1000 have forbedret folkesundheden betydeligt i Danmark via vores udbud af produkter og aktiviteter. Vi skal opnå denne målsætning ved at indgå minimum 15 sundhedspartnerskaber med organisationer, der fremmer fysisk og psykisk velvære.

Vores partnerskaber spænder vidt og inkluderer organisationer, der arrangerer camps, skoler, bekæmper sygdomme og som har ekspertviden, der hjælper os med at indfri vores strategiske målsætninger inden for sundhed og velvære. I 2019 indgik vi sundhedspartnerskab nummer 13 og 14 med 'Fødevarepartnerskabet  - for sundhed og klima' samt Røgfri Fremtid.

Se alle vores partnerskaber her

Let indkøbet i samarbejde med Kræftens Bekæmpelse

Sundhed er et af vores allervigtigste fokusområder, og vi arbejder hele tiden på at bidrage så positivt til folkesundheden i Danmark som muligt. Antallet af overvægtige danskere stiger, og denne tendens ser kun ud til at fortsætte.

I samarbejde med Kræftens Bekæmpelse og forskere fra Institut for Fødevare- og Ressourceøkonomi ved Københavns Universitet har vi de seneste mange år været med i et stort projekt – ‘Let indkøbet’ – om at nedbringe salget af kalorier i vores butikker. Projektet har som det første nogensinde undersøgt, hvordan dagligvarehandlen kan sælge færre kalorier, og dermed aktivt medvirke i kampen mod danskernes stigende overvægt.

Vores medvirken i projektet har bl.a. betydet, at vi har skruet ned for kalorierne ved at gentænke ingredienserne i en række hverdagsvarer, justeret placeringen i butikkerne samt sat fokus på det sundere valg i bl.a. vores tilbudsaviser.

I 2018 gennemgik vi eksempelvis mængden af kalorier i en del af vores egne mærkevarer og sparede vores kunder for 47 mia. kalorier. I 2019 resulterede endnu en gennemgang i, at vi sparede vores kunder for yderligere 15,7 mia. kalorier sammenlignet med 2018. Denne process har været løbende og foregået i flere år og etaper.